ΚΠΑ021

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Διδ. Επάρκεια)

Σκοποί του μαθήματος - περιεχόμενα

  • η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας του πεδίου της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και του ρόλου της στην ερμηνεία της σχέσης Εκπαίδευσης και Κοινωνίας
  • Η εξοικείωση των φοιτητών με την ορολογία του επιστημονικού αυτού πεδίου
  • Πρωτεργάτες της Κοινωνιολογίας
  • Κοινωνικοποίηση & Κοινωνικός Έλεγχος
  • Στάσεις – στερεότυπα - προκαταλήψεις
  • Κοινωνιολογία της ομάδας
  • Κοινωνικές λειτουργίες της Εκπαίδευσης
  • Ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών
  • Εκπαιδευτικό σύστημα και κοινωνική κινητικότητα
  • Γλώσσα και σχολική επίδοση
  • Κοινωνικός ρόλος σχολικής αξιολόγησης
  • Ιδεολογικοπολιτικές λειτουργίες της Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικές αλλαγές και εκδημοκρατισμός
  • Γνώση, ιδεολογία και εκπαίδευση
  • Σχολείο και τοπική αυτοδιοίκηση, κράτος
  • Το σχολείο ως κοινωνικός οργανισμός

Στόχοι του μαθήματος

  • Η παροχή όλων εκείνων των εφοδίων στους φοιτητές που θα τους επιτρέψουν να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα της ανάλυσης της Κ. Ε.
  • Η προετοιμασία ερευνητών σε ανάλογα θέματα

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  • Ανάπτυξη των βασικών ικανοτήτων κατανόησης, ανάλυσης, σύνθεσης και σύγκρισης εννοιών στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
  • Ανάπτυξη χρήσιμων δεξιοτήτων (χρήση Η/Υ, χρήση powerpoint, οργάνωση και παρουσίαση πληροφοριών, σύνταξη κειμένου εργασίας)

Αξιολόγηση

  • Η αξιολόγηση του μαθήματος θα προκύπτει:
    • Α) από την κατάθεση εργασίας, γραπτώς ως 3.500 λέξεις ή
    • Β) από γραπτές εξετάσεις

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Φραγκουδάκη Α., Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Παπαζήσης
  • Querioz, Jean Manuel, (2000), Το σχολείο και οι κοινωνιολογίες του, εκδόσεις Gutenberg