Βασιλική Τσούρτου

Επίκουρη Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας

Γραφείο: 008
Ώρες γραφείου: Τετάρτη 12:30-14:30, Πέμπτη 11:30-13:30
Τηλέφωνο: 28310 77202
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: vtsourtou@uoc.gr
Αναλυτικό βιογραφικό (.pdf)


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1992 Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).

1992 Maîtrise Κλινικής Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Montpellier III, Γαλλία).

1998 Διδακτορικό Δίπλωμα στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία (Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης). Τίτλος διατριβής: “Πειραματική Μελέτη της Ανάπτυξης του Οπτικο-ακουστικού Συντονισμού κατά τη Βρεφική Ηλικία”

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

2000-2005 Διδασκαλία ως Ειδικός Επιστήμων (ΠΔ407/80) στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών καθώς και στο τμήμα Ψυχολογίας του Παν/μίου Κρήτης, στο τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παν/μίου Αιγαίου, στη ΣΕΛΕΤΕ – ΠΑΤΕΣ Ηρακλείου και στο ΤΕΙ Ηρακλείου (Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας).

2006 Λέκτωρ στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Παν/μίου Κρήτης.

2012 Επίκουρη Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

2013-2014 Παράλληλη απασχόληση: επίβλεψη διπλωματικών εργασιών στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) «Σπουδές στην Εκπαίδευση».

2016  Μονιμοποίηση στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Βρεφική ανάπτυξη, Ψυχο-κοινωνική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων, Ψυχολογική και πολιτισμική ανάπτυξη παιδιών ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

  • Τσούρτου, Β. & Κουγιουμουτζάκης, Γ. (2004). «Αναπτυξιακές τάσεις στην πρώιμη βρεφική αριθμητική ικανότητα». Ψυχολογικά Θέματα, 9 (1), σελ. 24-54.
  • Κουγιουμουτζάκης, Γ., Τσούρτου, Β., Μαρκοδημητράκη, Μ., Σεμιτέκολο, Μ. (2007). Ο τρίτος δρόμος του Piaget και η διαφωνία του με τον Δαρβίνο.  Ψυχολογικά Θέματα 11-13, σελ. 9-32.
  • Λιοδάκης, Α., Τζανάκης, Μ. και Τσούρτου, Β. (2008). Τέχνη και Ψυχιατρική. Αθήνα: Focus on Health.
  • Μαρκοδημητράκη, Μ., Τσούρτου, Β., Κουγιουμουτζάκης, Γ. (2012). Η ανάπτυξη και η εκπαίδευση των διδύμων. Στο Χ. Χατζηχρήστου και Η. Μπεζεβέγκης (Επ. έκδ.), Θέματα Ανάπτυξης και Προσαρμογής των Παιδιών στην Οικογένεια και στο Σχολείο (σελ. 355-392). Αθήνα: Πεδίο.
  • Tsourtou, V. (2012). Infants’ intermodal perception of numerosity in an  experimental study with objects and socially salient stimuli. Ψυχολογία  19 (4), 398-414.
  • Tsourtou, V. (2013). Face-voice stimuli distract infants’ attention from intermodal detection of numerical invariant. International Journal of Computational  Intelligence Studies, 2, (1 ), 76 – 86.
  • Tsourtou, V., Hatzinikolaou, K. & Chatzinikolaou, C. (2014). Action-research with children working in the streets of Athens, Greece. Development in Practice 24 (3), 313-326.
  • Τσούρτου, Β. (2016). Έρευνα της αντίληψης του αριθμού κατά τη βρεφική ηλικία. Στο Γ. Κουγιουμουτζάκης (Επ. έκδ.), Το συν- της συγκίνησης: Ψυχολογία βρεφών και νηπίων. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.